2011年4月23日土曜日

ニュージーランド一人旅行 Kauri forest and back to Auckland

久しぶりにまたニュージーランドの旅の事を。
I restart writing about travelling around New Zealand independently.
Bay of islandでの楽しいBB生活もさよならを告げ、ツアー付きのシャトルバスにてAucklandへ。
私の夢がやっとかなう!日本にいたときからずっとずっと見たかった巨木
「タネマフタ」
これに会える!
BBのオーナーにバス停まで送ってもらった。
「どうだった?ここは」
「本当によかったよ。あなたのBBもとても素敵だった」
「そう!また来てくれるわね?」
「もちろん!来たいと思ってるよ!」
そんな会話をし、バスに乗る。バスの中は、ほとんどカナダ人でした。
My dream will come true.I wanted to see the 2nd biggest tree Tanemahuta since I was in Japan.
The owner of B&B I stayed took me to the bus stop to Auckland.
He asked ''How was here?''
I said ''I really enjoyed here,also your BB is so nice''
Owner ''That's good!Will you come again?''
Me ''Of course,I want to do it!''
そして、別れを告げてバスへ。
今までいたクライストチャーチとは全く違う印象のここ、北島のベイオブアイランド。
本当にのどかでいいところでした。
I said good bye to him.
Bay of island has different impression from Christchurch's one.
Here is very calm and mild place and has lot's of woods.
バスで走る事数時間で休憩タイム。
湿地の他は喫茶店が1店しかないこれまたのどかな風景。
After several hours,the bus got Opononi for a break.




40分位休憩してまたまたバスへ。

We spent 40 minutes there and rode again.

しばらく走って、森の中へ。

いよいよだ!

周りにはたくさん巨木がある。

杉の木かなあ?twinsという、同じ根っこなのに2つに分かれてる木もあった。

そしていよいよタネマフタのいる森へ!!!

We were going into the forest which Tanemahuta in.

There were many large trees in there.

A tree was named ''Twins'' because this tree divides two trunks.

Big trees have each name.

ちょっとだけ歩いて、あったーーーーー!!!

After walking for minutes

I found!!!!!!


大きさがわからないと思うので、人と比較。
comparison with human↓




Huge!!!


あまりにも大きく、とても神々しいお姿。

大きな木って、そこに神が宿っていると言われても

なんか信じられる。

ずっとそこで見てきた歴史がそうさせるのかな。

What a divine tree!!

If someone said me that the god is living in the tree,I'd believe that.


ニュージーランドの旅行でここに来る日本人はあまりいない。

でも、是非行ってほしいと思う。

オークランドのスカイタワーの下にあるシャトルバスで訪ねてみてね!

Japanese travelers rarely come here but I recommend going here strongly.


タネマフタを見終えて、途中休憩をはさみながらオークランドへ。

カナダ人の集まりにおされたのか(笑)スイス人が話しかけにきて

一緒にカフェでブランチ!


オークランドについて、ホテルにチェックインし、

夕飯にスブラキを買いに行きました。

中東の人がやっている店。

「日本人でしょ?」

「なんでわかるの?中国人とか韓国人かもしれないじゃん」

「わかるよ。見れば」

ほう、そうなのかい。私はサウジアラビア人とオマーン人との違いも見分けられないけれど(笑)

まあそんな他愛もない会話をして、ホテルに帰ってスブラキを食べました。


I got Auckland and checked into the hotel.

After that I went out for buying Suvraki.

The shopstaff asked me '' You are Japanese,aren't you?''

'' That's right.Why do you know it?I might be Korean or Chinese''

''I can distinguish''

We had short conversation and I went back to the hotel.

0 件のコメント:

コメントを投稿